Verhuizen…dat staat vast in de top 5 van de meest stressvolle gebeurtenissen.
Als je de tijd en energie hebt om je verhuizing goed voor te bereiden is het al pittig. Uitzoeken wat wel en niet mee verhuisd moet worden, inpakken van spullen, een plannig maken, de verhuisdag zelf en daarna nog alle dozen uitpakken.
Stel dat het niet lukt bij een van deze stappen dan wordt het al een stuk lastiger.
Verhuizen vraagt veel tijd en planwerk. Zeker naast je werk, gezin en andere bezigheden kan dit erg pittig zijn! Tijdig beginnen met de voorbereidingen is aan te raden. Eigenlijk direct zodra je weet dat er een verhuizing aan gaat komen.
Je kan starten met het maken van een actielijst waarop je alles noteert wat geregeld moet worden en een globale planning. Daarnaast kan je heel praktisch in huis aan de slag gaan door te beginnen met opruimen van alles wat niet meeverhuisd zal worden. Misschien kan je zelfs al spullen inpakken die niet gebruikt hoeven worden of die ‘in de weg staan’ als potentiële kopers jouw woning komen bezichtigen.
Voor jezelf of ter ondersteuning van ouder(s) of schoonouder(s)
Het kan ook zijn dat je hulp zoekt voor de verhuizing van je ouders of schoonouders omdat zij kleiner gaan wonen of opgenomen worden in een verpleegtehuis. Omdat je het zelf niet allemaal kan doen naast een baan of omdat je (schoon)ouders op grote afstand wonen. Ik ben er graag om jou en je (schoon)ouders te ontzorgen!
Volledig ontzorgd – ik ruim voor je uit
Als het niet mogelijk is, of je hebt er -tijdelijk- geen tijd voor om samen de dozen uit te ruimen, dan kan ik ook vóór je (ouders) uitruimen en inruimen. We bespreken de mogelijkheden en wensen en op basis daarvan maak in een inschatting van het aantal uren.
Een verhuizing is hét uitgelezen moment om op te ruimen. Om alle kasten te openen en al je spullen te bekijken. Het is het aan te raden om kritisch te kijken wat je wel/niet mee wil nemen naar je nieuwe huis, zeker als je kleiner gaat wonen.
Als opruimcoach kan ik je hierbij helpen en zo mogelijk pakken we spullen direct in; dan is het maar gedaan. Ook kan ik je helpen met het maken van een nieuwe indeling voor het nieuwe huis en het uitpakken van dozen na de verhuizing zodat je snel weer helemaal op orde bent
Ik kan helpen bij het maken van een verhuisplanning en kan je voorzien van een uitgebreide lijst met zaken waar je aan moet denken. Daarnaast kan ik helpen bij de uitvoering van het regelwerk; bijvoorbeeld het regelen van verhuisdozen, offertes aanvragen bij verhuisbedrijven en het doorgeven van adreswijzigingen.
Mocht het nodig zijn dan ben ik op de verhuisdag aanwezig om alles (en de verhuisdozen) in goede banen te leiden en kan je helpen bij het uitpakken van de dozen.
Dit brengt je overzicht, een gerust gevoel en tijdwinst doordat je tijdig met de grote voorbereidingen begonnen bent. En resulteert in een verhuizing die soepel verloopt en waarin alles goed geregeld is.
Je kunt uiteraard ook losse afspraken maken; een opruimsessie duurt altijd 3 of 4 uur. Het uurtarief voor losse afspraken is €60,– incl. BTW.
Genoemde prijzen zijn incl. BTW. Reiskosten >15km en parkeerkosten worden per sessie separaat in rekening gebracht.
Nadat je contact hebt opgenomen kom ik zo snel mogelijk bij jou thuis voor een intakegesprek. Vantevoren hoef je niets op te ruimen of voor te bereiden zodat ik een indruk krijg van jouw situatie. Een kennismakingsgesprek via videobellen kan uiteraard ook.
We maken kennis en bespreken waar jij mijn hulp bij wilt inschakelen. Zo kan ik een compleet beeld vormen en op basis van deze informatie bepalen hoe ik jou zo persoonlijk en effectief mogelijk kan helpen.
Dit gesprek duurt ongeveer een uur. Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek, ook niet als je na dit gesprek besluit dat je niet met mij wilt werken.
Na de intake plannen we een afspraak waarin we aan de slag gaan met opruimen. Jouw wensen en mogelijkheden staan hierin altijd centraal en het doel is altijd om een oplossing te vinden die de situatie voor jou blijvend verbeterd.
Ik zal je nóóit verplichten om dingen weg te doen of te kopen; jij beslist en jij bepaalt het tempo. Wel denk ik met je mee en geef je tips en stel je veel vragen zodat je keuzes kan maken die voor jou goed voelen en ik zorg voor de structuur in het proces.
We beginnen met het uitzoeken van spullen; wat wil je houden en wat mag weg. We maken voor de spullen die je niet wilt houden onderscheid in spullen die echt kapot/versleten zijn en spullen die een 2e leven kunnen krijgen via een kringloopwinkel. De spullen die je wil houden gaan we daarna een logische vaste plek geven. Dat kan betekenen dat we kasten/planken/lades handiger indelen en organiseren. Als de verhuizing er snel aankomt dan kunnen we spullen al direct in verhuisdozen inpakken.
Spullen die naar de kringloopwinkel mogen, kan ik direct voor je meenemen als je dat fijn vind. Dan is het maar weg en zie je direct resultaat van al je harde werk.
Een opruimsessie duurt altijd 3 of 4 uur per keer. Dit lijkt kort maar is best inspannend en in die tijd kan er veel aangepakt worden. We kijken voor de verdere indeling van de afspraken en invulling naar wat jij nodig hebt. Langere afspraken zijn ook mogelijk als er haast is.
Het losse uurtarief bedraagt voor particulieren €60,- inclusief BTW.
De prijzen van de voordeligere pakketten vind je bij de betreffende onderdelen (als de uren niet voldoende blijken te zijn, kan je tegen hetzelfde tarief bijboeken).
Deze prijzen voor particulieren zijn inclusief:
Deze prijzen voor particulieren zijn exclusief:
PersoonsGebondenBudget (PGB)
Het is ook mogelijk om mij in te huren vanuit een Persoons Gebonden Budget.
Als je een indicatie voor ‘individuele begeleiding’ hebt, kunnen de diensten van een professional organizer daaruit betaald worden. Het uurtarief bedraagt €55,-. dit is vrijgesteld van BTW.
Als je mij inhuurt via een PGB dan kan je losse afspraken/losse uren bij mij boeken.
De volledige Algemene Voorwaarden vind je hier, deze ontvang je ook altijd per mail bij de bevestiging van het intakegesprek.
Voor het annuleren of verzetten van opruimafspraken thuis en voor administratie gelden deze voorwaarden:
© 2019-2023 Femke Bosma | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring | Cookiebeleid | Huisstijl: Mette Pietersma