Praktische ondersteuning

Coördinerende en uitvoerende hulp voor nabestaanden

Je hoeft het niet alleen te doen...

Na een overlijden volgt een drukke periode waarin ineens heel veel geregeld moet worden in korte tijd. En na de begrafenis volgt eens een administratieve nasleep. Misschien ben je hier niet zo in thuis of je hebt er gewoon de puf niet voor. Of je weet niet waar je moet beginnen.

Ben je aangewezen als executeur in iemands testament of ben je namens je familie aangewezen als de persoon die de nalatenschap van een ouder afwikkelt? Als je hier nog nooit mee te maken hebt gehad, dan kan dit een overweldigende klus lijken.
Waar moet je beginnen? Wat moet je wel en niet doen? Is er een testament of niet? Hoe zijn de verhoudingen binnen de familie? Is het mogelijk om in harmonie zaken te bespreken en gezamenlijk te regelen?

Hoe fijn zou het zijn als je iemand hebt die met jou meedenkt, de zaken voor je op een rijtje zet en, als jij dat wil, je ook helpt met de uitvoering? Die persoon kan ik voor jou zijn!

 

Rol van een Nalatenschapscoach
Ik ben geen notaris of belastingexpert maar ben als Nalatenschapscoach de spin in het web. Ik loods je door het doolhof heen en begeleid je waar nodig naar specialisten. Desgewenst ben ik het aanspreekpunt in jouw familie voor instanties en familie en kennissen en ik je bijstaan bij het voeren van (moeilijke) gesprekken.
Ik kijk objectief en met respect naar de situatie en ben er om jou te ondersteunen in deze moeilijke periode.

Zo kan ik je helpen

  • heel praktisch met je meedenken en je helpen met het maken van een stappenplan zodat je weer houvast hebt.
  • instanties op de hoogte brengen van het overlijden en contracten/lidmaatschappen op een andere naam laten zetten of beëindigen.
  • coördineren en helpen bij het leegruimen van een woning (zonodig door het inschakelen van een partij die dit geheel kan verzorgen).
  • het regelen van een opslagruimte voor als spullen snel uit een verpleeginstelling gehaald moeten worden.
  • opvragen van een testament bij een notaris en een verklaring van erfrecht.
  • uitzoeken van de administratie die nodig is voor het opmaken van de boedelbeschrijving/vermogensopstelling. 
  • etc. etc.

Weten dat het goed geregeld is, geeft rust

Werkwijze

Intakegesprek

Voor een intakegesprek kom ik bij jou thuis (of op een andere locatie als je dat prettiger vindt). Dit gesprek duurt maximaal een uur. 
In dit gesprek bespreken we waar jij hulp bij kan gebruiken en wat je wensen zijn.

Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek, ook niet als je na dit gesprek besluit dat je geen gebruik maakt van mijn diensten.

 

Tarief 

Het tarief is afhankelijk van het soort werkzaamheden die ik voor je uit zal voeren. Na het kennismakingsgesprek ontvang je een offerte met daarin een persoonlijk voorstel.

Reiskosten voor afstanden >15 km buiten Zeewolde, enkele reis, worden per afspraak in rekening gebracht (€ 0,24 excl. btw per kilometer). Als er geen openbare parkeergelegenheid is breng ik de parkeerkosten in rekening.

 

Plan een vrijblijvend intakegesprek in

Contact 

Femke Bosma 
Professional Organizer & erkend Nalatenschapscoach

Zeewolde (Flevoland) – werkgebied Flevoland, Utrecht en de Veluwe

06 – 44.87.85.37
hallo@femkebosmacoaching.nl

KvK 68778430
BTW-id NL002028548B9

Social Media

Aangesloten bij

Scroll Up