Persoonlijk Levensdossier

Je nalatenschap inzichtelijk en overdraagbaar

Overzicht en inzicht

Weet jij precies welke verzekeringen je hebt lopen? Wat de inloggegevens van je vele online accounts zijn? Of waar de contactgegevens van belangrijke instanties en contacten liggen? Doe je de administratie altijd alleen?

Zijn jouw partner/echtgenoot hier ook van op de hoogte? En je kinderen?
Stel dat er iets met je gebeurd, zijn deze gegevens dan makkelijk te vinden voor hen?

Het nadenken over en overdraagbaar maken van dit soort gegevens is voor alle leeftijden. Hiervoor hoef je niet ‘ouder’ voor te zijn. Want wat voor jou heel vanzelfsprekend is, is voor jouw partner en kinderen misschien niet zo makkelijk terug te vinden.

Het is handig om hier nu al iets voor te regelen. Zo worden problemen voorkomen als deze gegevens ineens nodig zijn. Bij overlijden en het afwikkelen van een erfenis bijvoorbeeld. Help een partner, kind(eren) of mantelzorger(s) door nú alvast overzicht te creëren en hen inzicht te geven. Of ga in gesprek met je ouders om samen met hen overzicht te creëren door middel van een levensdossier.

Persoonlijk Levensdossier; alle gegevens gebundeld

Hoe fijn zou het zijn om één document te hebben waarin al deze belangrijke informatie gebundeld is?

In een Persoonlijk Levensdossier wordt alle persoonlijke informatie vastgelegd die belangrijk is op praktisch vlak (testament, gegevens van  belangrijke instanties, inloggegevens van accounts etc.) maar ook op emotioneel vlak (adressen van contacten en evt. wensen voor de uitvaart). Kopieën van bijbehorende documenten (bv. afschrift testament en polissen) worden bijgevoegd. 

Zo vormt dit dossier een overzicht van alle belangrijke gegevens tijdens iemands leven én vormt het tevens een leidraad voor de nabestaanden. De nalatenschap wordt hierdoor ‘overdraagbaar’ gemaakt.

Dit dossier kan ingevuld worden op papier en worden afgeleverd in een overzichtelijke map. Maar ook een digitaal document op een usb-stick is mogelijk.

Weten dat het goed geregeld is, geeft rust

Werkwijze

Intakegesprek

Voor een intakegesprek kom ik bij je thuis (of op een andere locatie als je dat prettiger vindt). Dit gesprek duurt maximaal een uur. 
Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek, ook niet als je na dit gesprek besluit dat je geen gebruik maakt van mijn diensten.

 

Tarief en werkwijze

Het opstellen van een Persoonlijk Levensdossier kost € 480,-, inclusief BTW.  
Ook is het mogelijk om een levensdossier in abonnementsvorm af te nemen; 6 maanden à €85, – incl. BTW. 

Voor het samenstellen van het dossier kom ik bij jou thuis. Vooraf ontvang je een lijst zodat je alvast de documenten bij elkaar kunt zoeken. Daarna nemen we samen alle informatie door. Ik werk het definitieve dossier uit en kom bij jou thuis om het definitieve (online) document door te nemen. Als je dat fijn vind dan kunnen partner en/of kind(eren)/mantelzorger(s) bij dit gesprek aanwezig zijn.

Reiskosten voor afstanden >15 km buiten Zeewolde, enkele reis, worden per afspraak in rekening gebracht (€ 0,24 excl. btw per kilometer). Als er geen openbare parkeergelegenheid is breng ik de parkeerkosten in rekening. 

Uitzoeken en ordenen van de administratie

Tijdens het bij elkaar zoeken van de benodigde informatie kan blijken dat dit niet gemakkelijk is omdat de administratie niet voldoende op orde is. Geen probleem, hier kan ik ook bij ondersteunen. De tijd die ik daaraan besteed is echter niet inbegrepen in de prijs van het opstellen van het dossier en zal als meerwerk gefactureerd worden.

Plan een vrijblijvend intakegesprek in

Contact 

Femke Bosma 
Professional Organizer & erkend Nalatenschapscoach

Zeewolde (Flevoland) – werkgebied Flevoland, Utrecht en de Veluwe

06 – 44.87.85.37
hallo@femkebosmacoaching.nl

KvK 68778430
BTW-id NL002028548B9

Social Media

Aangesloten bij