Probeer je al heel lang om op te ruimen in huis? Zie je er als een berg tegenop om überhaupt te beginnen? Of ben je al vaak begonnen maar lukt het je niet om het af te maken? En misschien de ergste van allemaal; je bent al vaker vol goede moed begonnen maar is het huis binnen no-time weer in dezelfde staat als vóór jouw opruimactie?
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het (tijdelijk) niet lukt om op te ruimen. Dat kan komen door een gebeurtenis in je leven waardoor opruimen even geen prioriteit had. Een verhuizing, scheiding of het overlijden van een dierbare zijn gebeurtenissen die van grote invloed zijn. In eerste instantie op emotioneel vlak, wat daarna zichtbaar kan worden in de ruimte om jouw heen.
Het kan ook zijn dat je nooit echt geleerd hebt hóe je op moet ruimen. Of (nog) geen manier van opruimen gevonden hebt die bij jou past.
Herken je dat opruimen bij jou vooral spullen verplaatsen is? Dat je stapeltjes maakt van slingerende spullen omdat de kasten vol zijn? Of dat je nóg meer spullen in overvolle kasten propt zodat het in ieder geval opgeruimd lijkt?
Als Professional Organizer (opruimcoach) kan ik helpen bij:
Ik help het opruimen stapsgewijs aan te pakken. Om een manier van opruimen aan te leren die bij jou past en die je zelf kunt volhouden. Jouw wensen en mogelijkheden (of die van ouders/schoonouders) staan daarin altijd centraal.
Ik zal nóóit verplichten om spullen weg te doen; jij beslist en jij bepaalt het tempo. Wel denk ik mee en geef tips, help om tot keuzes te komen die voor goed voelen en ik zorg voor de structuur in het proces zodat het gewenste resultaat behaald wordt.
Voor jezelf of ter ondersteuning van ouders of schoonouders
Het kan ook zijn dat je hulp zoekt om op te ruimen bij je ouders of schoonouders omdat zij kleiner gaan wonen of opgenomen worden in een verpleegtehuis. Omdat je het zelf niet allemaal kan doen naast een baan of omdat je (schoon)ouders op grote afstand wonen. Ik ben er graag om jou en je (schoon)ouders te ontzorgen!
Connie Darwinkel
Rust en een gerust gevoel omdat het klaar is!
Een opgeruimd huis of kamer waarin spullen een logische vaste plaats hebben. Waar elke ruimte gebruikt kan worden waarvoor hij bedoeld is. Dat er niet steeds naar spullen gezocht hoeft te worden waardoor opruimen ook veel sneller gaat.
Dit bespaart tijd en energie en jouw huis is weer een plek waar je je thuis voelt je en waar je tot rust kunt komen.
Ben je nog niet bekend met wat een professional organizer voor je kan betekenen?
Kijk dan hier het filmpje dat de beroepsvereniging NBPO, waarbij ik ben aangesloten, heeft gemaakt:
Je kunt uiteraard ook losse afspraken maken; een opruimsessie duurt altijd 3 of 4 uur. Het uurtarief voor losse afspraken is €59,- incl. BTW.
Genoemde prijzen zijn incl. BTW. Reiskosten >15km en parkeerkosten worden per sessie separaat in rekening gebracht.
Nadat je contact hebt opgenomen kom ik zo snel mogelijk bij jou thuis voor een intakegesprek. Vantevoren hoef je niets op te ruimen of voor te bereiden zodat ik een indruk krijg van jouw situatie. Een kennismakingsgesprek via video-bellen kan uiteraard ook.
We maken kennis en bespreken waar jij mijn hulp bij wilt inschakelen. Wat zijn jouw wensen en wat maakt dat jij het lastig vind om een blijvende verandering aan te brengen? Zo kan ik een compleet beeld vormen en op basis van deze informatie bepalen hoe ik jou zo persoonlijk en effectief mogelijk kan helpen.
Dit gesprek duurt ongeveer een uur. Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek, ook niet als je na dit gesprek besluit dat je niet met mij wilt werken.
Na de intake plannen we een opruimsessie waarin we aan de slag gaan met opruimen. Jouw wensen en mogelijkheden staan hierin altijd centraal en het doel is altijd om een oplossing te vinden die de situatie voor jou blijvend verbeterd.
Ik zal je nóóit verplichten om dingen weg te doen of te kopen; jij beslist en jij bepaalt het tempo. Wel denk ik met je mee en geef je tips en stel je veel vragen zodat je keuzes kan maken die voor jou goed voelen en ik zorg voor de structuur in het proces.
We beginnen met het stuk voor stuk uitzoeken van spullen; wat wil je houden en wat mag weg. We maken voor de spullen die je niet wilt houden onderscheid in spullen die echt kapot/versleten zijn en spullen die een 2e leven kunnen krijgen via een kringloopwinkel. De spullen die je wil houden gaan we daarna een logische vaste plek geven. Dat kan betekenen dat we kasten/planken/lades handiger indelen en organiseren.
Spullen die naar de kringloopwinkel mogen, kan ik direct voor je meenemen als je dat fijn vind. Dan is het maar weg en zie je direct resultaat van al je harde werk.
Een opruimsessie duurt altijd 3 of 4 uur per keer. Dit lijkt kort maar is best inspannend en in die tijd kan er veel aangepakt worden. Tussen 2 sessies in heb je de tijd om te wennen aan de veranderingen. Misschien wil je zelf al verder gaan tussen 2 sessies in, ik zal je dan suggesties geven voor afgebakende klusjes.
Het losse uurtarief bedraagt voor particulieren €59,- inclusief BTW.
De prijzen van de voordeligere pakketten vind je bij de betreffende onderdelen (als de uren niet voldoende blijken te zijn, kan je tegen hetzelfde tarief bijboeken).
Deze prijzen voor particulieren zijn inclusief:
Deze prijzen voor particulieren zijn exclusief:
PersoonsGebondenBudget (PGB)
Het is ook mogelijk om mij in te huren vanuit een Persoons Gebonden Budget.
Als je een indicatie voor ‘individuele begeleiding’ hebt, kunnen de diensten van een professional organizer daaruit betaald worden. Het uurtarief bedraagt €55,-. dit is vrijgesteld van BTW.
Als je mij inhuurt via een PGB dan kan je losse afspraken/losse uren bij mij boeken.
De volledige Algemene Voorwaarden vind je hier, deze ontvang je ook altijd per mail bij de bevestiging van het intakegesprek.
Voor het annuleren of verzetten van opruimafspraken thuis en voor administratie gelden deze voorwaarden:
Contact
Femke Bosma
Professional Organizer & erkend Nalatenschapscoach
Zeewolde (Flevoland) – werkgebied Flevoland, Utrecht en de Veluwe
06 – 44.87.85.37
hallo@femkebosmacoaching.nl
KvK 68778430
BTW-id NL002028548B9
Social Media