Heb je een volle agenda? Staan afspraken en taken allemaal door elkaar? Kom je wel eens te laat op een afspraak omdat je geen reistijd had ingepland?
Graag geef ik 5 tips die het plannen en het overzicht houden een stuk makkelijker maken. Dubbele of vergeten afspraken, op verkeerde locaties verschijnen zullen je niet meer overkomen!
5 tips voor een overzichtelijke agenda
- Noteer afspraken direct in je agenda; schat de benodigde tijd in en zet altijd de locatie er meteen bij zodat je dat niet op hoeft op te zoeken als je al met je jas aan staat.
- Plan ook meteen reistijd in voor en na de afspraak. Zo voorkom je dat je een aansluitende afspraak maakt op een andere locatie.
- Moet je iets voorbereiden voor een afspraak? Plan hier dan tijd voor in ruim voor de afspraak.
- Moet je bepaalde spullen meenemen naar de afspraak? Noteer dit dan ook in je agenda, bijvoorbeeld op de middag ervoor en leg ze alvast klaar.
- Bekijk dagelijks welke taak de meeste prioriteit hebben en voer deze dan uit.
Ik hoop uiteraard dat je aan de slag gaat met 1 of meerdere van deze tips. Zodat je meer gedaan krijgt en meer toekomt aan de dingen die jij belangrijk vindt.